Εδώ θα δουμε μερικες απλες συμβουλες σχετικα με τις αρχικες
ληψεις πορτρετου που μπορουμε να κανουμε...
Για να μπορεσουμε να αποδωσουμε με επιτυχια το «συναισθημα»
του υποκειμενου μας χρειαζεται μια προσεγγιση προς το υποκειμενο.
Δηλαδη εν ολιγοις μπορουμε να κανουμε μια σωστη αποδoση
σεβομενοι παντα τον ανθρωπο που φωτογραφιζουμε και ταυτοχρονα κανοντας τον να
νοιωθει ανετα απεναντι στον φακο…
Από πριν μπορουμε να επιλεξουμε ένα καταλληλο φοντο, τις
αναλογες φωτιστικες συνθηκες και να κανουμε τις αναλογες ρυθμισεις στην μηχανη
μας από πριν ετσι ώστε να μην βρεθουμε σε δυσκολη θεση να χανουμε ενδιαφερουσες
ποζες του υποκειμενου επειδη προσπαθουμε να ρυθμισουμε την μηχανη μας σωστα.
Ενας τηλεφακος είναι το καταλληλο εργαλειο για αρχη γιατι η αποσταση
παιζει σημαντικο ρολο ετσι ώστε το υποκειμενο μας να νοιωθει ανετα (αποσταση
ασφαλειας) και ταυτοχρονα να του αφησουμε περιθωριο κινησης.
Ως σημειο εστιασης μπορουμε να επιλεξουμε τα ματια και
αργοτερα να κινηθουμε ελευθερα στον χωρο δοκιμαζοντας διαφορετικες γωνιες του
θεματος μας.
Ηδη με αυτά τα πρωτα βηματα η σχεση μεταξυ φωτογραφου και
θεματος θα εχει αναπτυχθει οποτε στην συνεχεια μπορουμε να διαφοροποιησουμε το
καδρο, το φως ή ακομα και να τονισουμε καποια υφη και γενικοτερα να δωσουμε την
συνθεση που επιθυμουμε.
Συνηθως στην φωτογραφια πορτρετου ξεκιναμε με ένα ερεθισμα
και καταληγουμε σε εντελως διαφορετικες προσεγγισεις επι του θεματος.
Γι’ αυτό η καλυτερη αντιμετωπιση είναι να αφησουμε το
αντικειμενο να μας «οδηγησει» εκεινο αναλογα τις εκφρασεις του ετσι ώστε να
ειμαστε και οι δυο μετοχοι και αρωγοι του αποτελεσματος βλεποντας και
φωτογραφιζοντας διαφορετικες πτυχες…
Η εκφραση αρχικα μπορει να δημιουργηθει μετα από δικη μας
ευγενικη παροτρυνση και να συνεχιστει από το θεμα εφοσον θα εχει «λυθει»
εντελως σε αυτή την συνεργασια.
Ιδεες περι της επιτευξης ισχυρων πορτρετων ειναι το «προχειρο
πορτρετο» το οποιο είναι η φιγουρα που μπορει να δουμε στον δρομο (οποτε δεν
εχουμε και επιλογες στησιματος οσο αφορα το ιδιο το θεμα μας, τον φωτισμο και το
σκηνικο) οποτε το μοναδικο μελημα μας είναι να διαλεξουμε την στιγμιαια σταση και
εφραση που πληρει τις προυποθεσεις για ένα επιτυχημενο πορτρετο.
Άλλη μια ιδεα ειναι το πορτρετο σε εσωτερικο χωρο αλλα με
φυσικο φωτισμο, οπου καλουμαστε να επιμεληθουμε ξανα όλα οσα αναφερθηκαν στην
αρχη του αρθρου συν την καλυτερη εκμεταλλευση του φυσικου φωτος που διαθετουμε.
Επισης μπορουμε να ενισχυσουμε την ανεση του υποκειμενου μας
φωτογραφιζοντας το σε δικο του χωρο και σε σημειο που επιλεγει (με αυτόν τον
τροπο μπορουμε να δειξουμε και στοιχεια προσωπικοτητας του θεματος μας)...
η να
χρησιμοποιησουμε σωστα το καταλληλο φοντο για να δωσουμε εμφαση στην
προσωπικοτητα του αντικειμενου μας, η να το φωτογραφισουμε στον χωρο εργασιας
του.
Επισης μπορουμε να εκμεταλλευτουμε το εργαλειο των
ασυνηθιστων ληψεων και καδρων από γωνιες πολύ χαμηλα η αντιστοιχα πολύ ψηλα.
Η μπορουμε να
τραβηξουμε μια πολύ κοντινη ληψη του υποκειμενου μας καδραροντας αποκλειστικα
στα χαρακτηριστικα του.
Υπαρχουν απειρες διαφορετικες ληψεις που μπορουμε να κανουμε
σε ένα πορτρετο μεχρι να φτασουμε στο σημειο να μας ικανοποιησει πληρως, αρκει
να εχουμε την ορεξη και την διαθεση να το προσπαθησουμε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου