Ποια η δύναμη της Φωτογραφίας?
Δεν θα μπορούσε κανείς να εξηγήσει χωρίς εικόνες.
Το να πούμε ότι αυτές οι πέντε φωτογραφίες άλλαξαν τον κόσμο δεν είναι μικρή αξίωση και όμως, αυτή είναι η κολοσσιαία επίδραση αυτών των εικόνων, που δεν μπορεί ποτέ να υπερεκτιμηθεί.
Η Παγκόσμια Ημέρα Φωτογραφίας μας δίνει την ευκαιρία να κοιτάξουμε λίγο πίσω την ιστορία του μέσου και να αναλογιστούμε πόσο σημαντικό είναι, αλλά και συνεχίζει να είναι, σε όλες τις πτυχές της ζωής μας.
Από την τεχνολογική καινοτομία και την εξέταση του φυσικού κόσμου (και πέρα από αυτό), μέχρι την τεκμηρίωση του τρόμου, της σύγκρουσης και του ανθρωπιστικού αγώνα, η φωτογραφία έχει μια μοναδική δύναμη να μεταφέρει μηνύματα πέρα από απλά λόγια ή ακόμα και πιο πέρα από την κινηματογράφηση.
Είναι πολλές... αλλά θα τις μειώσουμε σε πέντε.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ: Οι δύο τελευταίες εικόνες είναι σκληρές και ωμές εικόνες της κοινωνίας μας. Συνιστάται προσοχή στο ποια μάτια θα την δουν.
Latticed Window at Lacock Abbey του Henry Fox Talbot, 1835
Το Latticed Window στο Lacock Abbey λήφθηκε από τον Henry Fox Talbot τον Αύγουστο του 1835 συνέλαβε τη σχέση ανάμεσα στην αρνητική και θετική φωτογραφία. Οι όροι αρνητικό και θετικό χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά από τον Τζον Χέρτσελ (Sir John Frederick William Herschel),
Εκείνη την εποχή υπήρχαν και άλλες φωτογραφικές επεξεργασίες, αλλά ήταν πολύ ακριβές και δεν ήταν δυνατή η αναπαραγωγή των φωτογραφικών εικόνων. Ήταν για μια φορά, όπως ένας πίνακας. Ο Fox Talbot, ωστόσο, ήταν ο μόνος που σκέφτηκε τη φωτογραφία ως εκτύπωση.
William Henry Fox Talbot επιστημονικής μόρφωσης και ανάλογης παιδείας ο οποίος είχε στο ιστορικό του αρκετές εφευρέσεις και καθυστέρησε να ανακοινώσει πρώτος την εφεύρεση του την οποία και είχε ονομάσει Καλοτυπία σχετικά με την αποτύπωση και την στερέωση της φωτογραφίας διότι ήθελε να την τελειοποιήσει πρώτα.
Η μεγαλύτερη ίσως όλων των υπολοίπων προσφορά του Talbot ήταν η ανακάλυψη του περί της σημασίας του αρνητικού, αυτομάτως πλέον είναι δυνατή η αναπαραγωγή της εκάστοτε εικόνας σε αντίτυπα.
Έκανε τη φωτογραφία φθηνότερη και πιο προσιτή στους ανθρώπους. Αυτό είναι το πρώτο παράδειγμα αυτής της διαδικασίας και προφανώς αναφέρεται στην ιστορία ως μία από τις φωτογραφίες που άλλαξαν τον κόσμο.
Το άλογο σε κίνηση - Eadweard Muybridge, 1878
Το Horse in Motion είναι μια σειρά από κάρτες του Eadweard Muybridge, συμπεριλαμβανομένων έξι φύλλων που το καθένα δείχνει μια διαδοχική σειρά έξι έως δώδεκα "αυτόματων ηλεκτρο-φωτογραφιών" που απεικονίζουν την κίνηση ενός αλόγου. Ο Muybridge δημιούργησε τις φωτογραφίες τον Ιούνιο του 1878. Μια πρόσθετη κάρτα επανεκτύπωσε τη μοναδική εικόνα του αλόγου που έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα, η οποία είχε προηγουμένως δημοσιευθεί από τον Muybridge το 1877.
Η σειρά έγινε το πρώτο παράδειγμα χρονοφωτογραφίας, μια πρώιμη μέθοδος για την καταγραφή φωτογραφίας του χρόνου, που χρησιμοποιείται κυρίως για την τεκμηρίωση των διαφόρων φάσεων της κίνησης για επιστημονική μελέτη. Αποτελούσε ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη κινηματογραφικών ταινιών.
Earthrise - William Anders, 1968
Το Earthrise είναι μια φωτογραφία της Γης, και μέρος της επιφάνειας της Σελήνης, που λήφθηκε από τον αστροναύτη William Anders στις 24 Δεκεμβρίου 1968, κατά τη διάρκεια της αποστολής Apollo 8 - το πρώτο πλήρωμα ταξιδιού σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι. Πενήντα χρόνια έως την ημέρα της λήψης της φωτογραφίας, ο Άντερς παρατήρησε: «Ξεκινήσαμε να εξερευνήσουμε το φεγγάρι και αντ 'αυτού ανακάλυψα τη Γη».
Στις 100 φωτογραφίες που άλλαξαν τον κόσμο, ο φωτογράφος Galen Rowell χαρακτήρισε το Earthrise «την πιο σημαντική περιβαλλοντική φωτογραφία που έχει τραβήχθεί ποτέ». Ένας άλλος συγγραφέας χαρακτήρισε την λήψη ως αρχή του περιβαλλοντικού κινήματος - πράγματι και πράγμται.. η εικόνα προκάλεσε τον ετήσιο εορτασμό της Ημέρας της Γης (θα το έχετε δει: hashtag #Earthrise).
Η φωτογραφία τραβήχτηκε με φακό 250 mm, στα 1/250 sec και f / 11.
Η Εκτέλεση – του Eddie Adams, 1968
Ο Eddie Adams ήταν (έφυγε από τα κόσμια 19 Σεπτέβριου 2004) Αμερικανός φωτορεπόρτερ του Associated Press, γνωστός για πορτρέτα διασημοτήτων και πολιτικών αλλά και για κάλυψη 13 πολέμων!. Η φωτογραφία του για την εκτέλεση ενός φυλακισμένου του Βιετνάμ, κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ το 1969.
Ο Adams έβγαλε την κάμερα του για να φωτογραφίσει μια απειλή (υποτίθεται αυτό θα γινόταν). Η φωτογραφία αντ 'αυτού έδειξε το μικρό δευτερόλεπτο που η σφαίρα του Loan μπήκε στο κεφάλι του Lém, σε έναν δρόμο στην Saigon την 1η Φεβρουαρίου 1968. Έτσι έγινε μια από τις πιο διάσημες και επιδραστικές εικόνες πολέμου που γαλούχησαν ξανά το αντιπολεμικό κίνημα.
Η φωτογραφία στοίχειωσε τον Άνταμς. «Έπαιρνα χρήματα για να δείξω έναν άνδρα να σκοτώνει έναν άλλο. Δύο ζωές καταστράφηκαν και πληρώνομαι για αυτό. Ήμουν ήρωας». Το ανέπτυξε αυτό σε μια μεταγενέστερη δήλωση: "Δύο άνθρωποι πέθαναν σε αυτή τη φωτογραφία. Ο στρατηγός σκότωσε το Βιετ Κονγκ, κι εγώ σκότωσα τον στρατηγό με τη φωτογραφική μου μηχανή."
Death of Alan Kurdi - Nilüfer Demir, 2015
Ο Άλαν Κούρντι ήταν ένα τριών ετών Συριακό αγόρι Κουρδικής καταγωγής, του οποίου η εικόνα έγινε παγκόσμια πρωτοσέλιδα αφού πνίγηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2015 στη Μεσόγειο Θάλασσα κοντά στο Μπόντρουμ της Τουρκίας. Αυτός και η οικογένειά του ήταν Σύριοι πρόσφυγες που προσπαθούσαν να φτάσουν στην Ευρώπη εν μέσω της ευρωπαϊκής προσφυγικής κρίσης.
Οι φωτογραφίες του σώματός του τραβήχτηκαν από την Τούρκο δημοσιογράφο Nilüfer Demir και γρήγορα εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας διεθνείς ερωτήματα. Επειδή σύμφωνα με πληροφορίες, η οικογένεια του Κούρντι προσπαθούσε να φτάσει στον Καναδά, ο θάνατός του και η ευρύτερη προσφυγική κρίση έγιναν αμέσως θέμα στις ομοσπονδιακές εκλογές του 2015 στον Καναδά.
Η εικόνα έχει προκαλεί αύξηση των δωρεών σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που βοηθούν τους μετανάστες και πρόσφυγες, σε φιλανθρωπικό ίδρυμα, τον Σταθμό Βοήθειας για τους Μετανάστες, καταγράφοντας 15 φορές αύξηση των δωρεών εντός 24 ωρών από τη δημοσίευσή του.
"Οι φωτορεπόρτερ μερικές φορές τραβούν εικόνες τόσο ισχυρές, που το κοινό και οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να αγνοήσουν", δήλωσε ο Nick Logan της Global News, την ίδια χρονιά.
Σιωπηλοί μπροστά στην Ιστορία μαθαίνουμε... Είτε το θέλουμε είτε όχι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου