Το "Modern Look: Photography and the American Magazine" θα ανοίξει στις 2 Απριλίου στη Νέα Υόρκη


Από τα τέλη της δεκαετίας του 1930 έως τη μεταπολεμική άνθηση της δεκαετίας του 1950, πρόσφυγες έφτασαν στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ των οποίων μερικές από τις πιο λαμπρές και με επιρροή στην ιστορία της Φωτογραφίας προσωπικότητες.

Έφεραν μαζί τους τις νεωτεριστικές αρχές Bauhaus, με έξυπνες προσεγγίσεις στη φωτογραφία και πίστη στις απεριόριστες δυνατότητες του γραφικού σχεδιασμού και έλαβαν ασυνήθιστο καλωσόρισμα στην καινοτομία.

Cary Graphic Arts Collection, Rochester Institute of Technology


Αυτοί οι μετανάστες και οι μαθητές τους μετέβαλαν όχι μόνο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και τον πολιτισμό γενικότερα, σύμφωνα με τον Mason Klein, ανώτερο επιμελητή στο Εβραϊκό Μουσείο, ο οποίος διοργάνωσε το «Modern Look: Photography and the American Magazine», που θα ανοίξει στις 2 Απριλίου στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση θα εμφανίσει περίπου 200 εικόνες, συμπεριλαμβανομένων έργων του Richard Avedon, του Robert Frank και του Irving Penn, καθώς και έργα από την Margaret Bourke-White, τον Lisette Model και ο Gordon Parks τον πρώτο μαύρο φωτογράφο που φωτογράφισε για το Vogue.

Η ιστορία δεν θα μπορούσε να ειπωθεί χωρίς τους Alexander Liberman και Alexey Brodovitch, Ρώσους μετανάστες που έγιναν καλλιτεχνικοί διευθυντές.

Παρακάτω, ο Klein παρουσιάζει τέσσερις εικόνες από την παρουσίαση:

FRANCES MCLAUGHLIN-GILL

  
                                               Nan Martin, Street Scene, First Avenue, 1949

"Μια γυναίκα που στέκεται μπροστά στα Ηνωμένα Έθνη, διαβάζοντας μια εφημερίδα. Μια γυναίκα που είναι μοντέρνα όχι μόνο επειδή είναι ντυμένη με την τελευταία μόδα αλλά και επειδή μαθαίνει κυριολεκτικά και ασχολείται με τον κόσμο. Μετά τον πόλεμο, οι γυναίκες έρχονται στο προσκήνιο."


Cover design, Direction, Vol. 3, No. 9, December 1940

"Ο απλοποιημένος μοντερνιστικός σχεδιασμός του Rand παρουσιάζεται στο εξώφυλλο του Merry Christmas για το περιοδικό Direction, στο οποίο αντικαθιστά την τυπική κορδέλα περιτυλίγματος δώρων με συρματοπλέγματα. Ο Rand γνώριζε έντονα την προπαγάνδα εκείνης της εποχής και εκτέλεσε το σχέδιό του όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά φωτογραφίζοντας το συρματόπλεγμα σε φωτεινό λευκό φόντο για να αυξήσει τη σκιασμένη και δυσοίωνη παρουσία του."



Kid + Homeless, New York, printed circa 1955

"Ο Klein σπούδασε με τον Léger στο Παρίσι και ήρθε στον χώρο της φωτογραφίας μέσω της ζωγραφικής. Μου αρέσει αυτή η εικόνα γιατί μοιάζει με κολάζ. Ο τρόπος που μπορούσε να απεικονίσει την απόσταση προήλθε από αυτήν την γραφική ευαισθησία."


Choreartium (Three Men Jumping), circa 1930s


"Σε αντίθεση πλήθος φωτογράφων που θα συλλάμβαναν την κίνηση, ο τρόπος που ο Brodovitch φωτογράφισε το χορό είναι σαν να νιώθεις να βιώνεις κίνηση και όχι απλώς να τεκμηριώνεις μια παρουσίαση του."


Η έκθεση θα ανοίξει στις 2 Απριλίου στη Νέα Υόρκη στο Jewish Museum.
























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου